مسابقات هک و نفوذ

در این بلاگ درباره مسابقات هک و نفوذ، امنیت شبکه و نرم‌افزار صحبت می‌شود

مسابقات هک و نفوذ

در این بلاگ درباره مسابقات هک و نفوذ، امنیت شبکه و نرم‌افزار صحبت می‌شود

به نام خدا
CTF‌ - Capture The Flag یا مسابقه گرفتن پرچم، یک مانور شبیه‌سازی شده در فضای سایبری است که در آن هکرها به مقابله با یکدیگر می‌پردازند. در این مسابقه هر تیم تلاش می‌کند از مواضع از پیش تعیین شده در رایانه یا شبکه اختصاصی‌اش دفاع کند. در عین حال به طور همزمان سعی می‌کند که با گذر از سد امنیتی سایر تیم‌ها، پرچم خود را در سیستم‌های آنها نصب کند. هدف از رقابت‌های CTF که طرفداران و علاقه‌مندان بسیاری دارد، فرهنگ‌سازی در زمینه امنیت فضای تبادل اطلاعات، آگاهی‌رسانی در زمینه مخاطرات موجود در فضای اینترنت و شناخت نقاط ضعف و قوت سامانه‌ها و نرم‌افزارهای امنیتی، سیستم عامل‌ها و نرم‌افزارها است. در این بلاگ قصد داریم ضمن آموزش برخی از مهارت‌های لازم برای شرکت در این رقابت‌هاُ اخبار مربوط به این رقابت‌ها را پوشش دهیم.

بایگانی
  • ۰
  • ۰

در جریان یک پرونده سرقت از بانک، پلیس آگاهی تهران بزرگ در حال دنبال کردن فردی مظنون است که در استان اصفهان سکونت دارد. با وجود سرنخ‌هایی که از رایانه یکی از دوستان دستگیر شده این فرد به دست آمده است هنوز شهر دقیق محل سکونت وی مشخص نیست. به ماموران پلیس کمک کنید تا شهر مورد نظر را بیابند (همه حروف را کوچک وارد کنید).

دریافت فایل


جواب: از میان فایل های داده شده تنها یک فایل دارای تگ مکان نما در شهرستان شهرضاست.پرچم به صورت shahreza است.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی